Kígyók és létrák társasjáték a biztonságos internetért

A biztonságos internet megteremtésében megkülönböztetett prioritás, hogy már a legkisebbek is tisztában legyenek az online tér kockázataival és azzal, hogy milyen módon kerülhetik el a rájuk leselkedő veszélyeket. A Biztonságos Internet Napján a Microsoft Magyarország olyan offline társasjátékot tárt a közönség elé, amely játékos módon tanítja meg a gyerekeket arra, hogyan kell biztonságosan közlekedni a virtuális térben.

A gyermekek több mint kétharmada saját bevallása alapján már találkozott veszélyhelyzettel az interneten – hangzott el az internacionális Gyermekmentő Szolgálat által a Safer Internet Day kapcsán megszervezett szimpóziumon, amelyhez szakértőivel, önkénteseivel és egy új edukációs játékkal idén is csatlakozott a Microsoft Magyarország.

Kígyók és létrák társasjáték a biztonságos internetért

Kígyók és létrák társasjáték a biztonságos internetért

„A veszéllyel találkozó gyerekek 89 százaléka bízott szüleiben és tanáraiban, és jelezte nekik a problémát. Mindez mindazonáltal azt mutatja, hogy kiemelten meghatározó a legkisebbek edukációja annak érdekében, hogy felismerjék a veszélyes helyzeteket. Ezenfelül természetesen a szülők felkészítésére is figyelmet kell szentelni” – mondta a Biztonságos Internet Napja kapcsán Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

Társas tesztelés, álhír kvíz, robotépítés, VR kerékpárszimulátor, szakmai beszélgetések és online tananyag várta a kisiskolásokat, tanáraikat, szüleiket és a mestereket a Biztonságos Internet Napja eseményen, melynek évente aktív résztvevője a Microsoft Magyarország. Idén egy új offline társasjátékot is bemutatott a Microsoft, aminek támogatásával a kisgyermekek felismerhetik a leggyakoribb online kockázatokat és azt, miként kezelhetik a veszélyhelyzeteket. A Kígyók és Létrák társasjáték rendhagyó kiadásában a tudáskártyákon a biztonságos internethasználattal kapcsolatos feladványokat kell megválaszolniuk a gyerekeknek, és ezáltal haladhatnak a társasjáték tábláján. A társasjáték bárki részére elérhető, a részei letölthetőek a következőkben részletezett linkekről:

Kártyák

Társasjáték tábla

Használati útmutató

A találkozón Perlaki Gyula a Microsoft szakértője az online játékokról beszélt a szülőknek és pedagógusoknak, míg a szoftvercég önkéntesei a gyermekekkel játszottak a korszerű társasjáték segédkezésével. A Microsoft részvétele a Biztonságos Internet Programban annál is inkább lényeges, mert 2018-ban az internacionális Gyermekmentő Szolgálat a Microsoft segédkezésével bővítette a Safer Internet programját. A ’Digital Skills for Youth’ internacionális program CashGrant pályázatának segédkezésével a gyerekek, köztük hátrányos helyzetűek is, már nem kizárólag az online biztonságról tanulhattak, hanem elsajátíthatják a kódolás alapjait is.

Az ez évi Biztonságos Internet Napjának aktív résztvevője volt a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és a Digitális Jólét Program is. A megjelent mesterek egyetértettek abban, hogy mivel a gyermekek utánozzák a felnőtteket, így utóbbiak felelőssége megmutatni a helyes utat a helyes internethasználat kapcsán. A Microsoft Magyarország a gyermekeknek és fiataloknak szóló edukációval, a tanárok képzését célzó programok segítségével, digitális tananyagok fejlesztésével, ezenfelül internacionális és magyar kutatások pártfogásával áll az együttes cél mellé. Az összefogás jelentőségét mutatja, hogy Magyarország sereghajtó a tekintetben, hogy a felhasználók mennyire értékelik biztonságosnak a kiberteret. A Microsoft által nemrég közzétett Digital Civility Index (DCI) idei adatai azt mutatják meg, mennyire érzik veszélyeztettnek magukat az online térben az adott állam felhasználói. Magyarországon két év előrelépés után most megint rosszabbnak érzik a helyzetet a felhasználók.

Hozzászólások lezárva.