Volkswagen világpremierek a Wörthi-tó szélén

Az ez évi évi GTI találkozó május 24 és 27. közt kerül megrendezésre a Wörthi-tó szélén. Közel 200 000 rajongó indul útnak ilyenkor Karintia felé, hogy részese legyen ennek a speciális fesztiválnak. A Volkswagen ezúttal is nagyon sok különlegességgel készül az alkalomra. Itt tartja példának okáért világpremierjét a sorozatgyártás közeli koncepcióautó, a 85 kW (115 lóerő) teljesítményű up! GTI, amely a 110 lóerős eredeti, 1976-os GTI előtt tiszteleg. Ezt a több, mint 40 éves modellt érte tudniillik a megtiszteltetés, hogy a GTI találkozó kezdete előtt elnyerjen egy igen tekintélyes kitüntetést. Az angol Autocar szakmai magazin az általa odaítélt éves díjak közül az első Golf GTI modellt választotta a történelem legkiemelkedőbb hatású gépkocsijának.

Volkswagen világpremierek a Wörthi-tó szélén

A világpremierek sora a Wörthi-tó szélén mindazonáltal még tovább folytatódik: a Golf GTE Performance Concept a 150 kW (204 lóerő) teljesítmény helyett tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű tanulmányautóként 200 kW (272 lóerő) teljesítményre képes, forgatónyomatéka ugyanakkor 350 Nm-ről 450 Nm-re emelkedett.

A modern up! GTI mind külső jegyeiben, mind belső kialakításában hasonlít az eredeti GTI modellhez. A korszerű modell 2018. elejétől szélesíti ezután a Volkswagen modellkínálatát, tovább folytatva a könnyűsúlyú, egyszerű és hagyományos sportautók sorát, ezúttal kompakt formában. Az up! GTI szíve egy 200 Nm forgatónyomatékkal büszkélkedhető turbófeltöltésű motor (TSI). A teljesítményadatok és a gépjármű tulajdonságai alapján a korszerű up! GTI olyan, mintha egy Golf GTI I negyven évet átrepülve katapultált volna a korszerű korba. Tömeg: 997 kg. Maximális sebesség: 197 km/óra. Gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára: 8,8 másodperc. Fényezés: a GTI modellekre sajátos hagyományos színek, mint a tornádó piros vagy a hófehér ezenfelül metál színek, mint a mélyfekete gyöngyház vagy a sötétezüst mellett új GTI árnyalatként megjelenik a costa azul kék fényezés is. A legerősebb up! nehézség nélkül felismerhető a sajátos GTI stílusjegyekről. A gépkocsi elején példának okáért a méhsejt mintázatú hűtőrácson kapott helyet a piros vízszintes csík, amely felett a GTI embléma megjelenik. A gépjármű oldalán, az első és hátsó sárvédő közt végigfutó kettős fekete csík nyilvánvalóan utal a korszerű up! és az eredeti GTI közti közvetlen rokonságra. A 17 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsákat ugyancsak újragondolták a tervezők, ezáltal azok az up! GTI 15 milliméterrel alacsonyabbra helyezett futóműve révén konkrétan rendhagyó megjelenést kaptak. A GTI stílusjegyek meghatározóak a gépkocsik hátsó részén is, ahol megint elfért a vízszintes piros csík és a hátsó tengely leszorító erejét növelő és ezáltal még optimálisabb kezelhetőségi tulajdonságokat biztosító, széles tetőspoiler. A belső térbe a GTI modellekre sajátos ikonikus elemek kerültek, mint a bőrborítású sportkormány, a GTI sebességváltó gomb és a mesés „Clark” skótkockás kárpitozás.

A GTE Performance Concept részleteit illetően egy dolog biztos: a GTE rövidítés régóta a fenntarthatóság és a dinamikus használhatóság szinonimája volt. Ez tükröződik a Wörthi-tó szélén bemutatott tanulmányautónál is. Amíg a tradicionális GTI és a részben elektromos GTE hasonló alapokon nyugszik, a hajtásrendszer teljesen heterogén és a GTI modellekre sajátos piros részletek a GTE tekintetében kék kivitelben készülnek. A Golf GTE Performance Concept új tanulmányával a Volkswagen elénk tárja, hogy a teljesen elektromos üzemmódban akár 50 kilométeres hatótávra képes Golf GTE hogyan fejleszthető még tovább.

A Golf GTE Performance Concept tanulmány Elektromos fehér (Electric White) gyöngyház fényezést kapott, amely a fekete tetővel, a kék színű elemekkel, a külső tükrök fekete házával, a fényes fekete első lökhárítóban helyet kapó légterelő elemekkel, az ugyancsak fényes fekete oldalsó küszöbökkel és a kék-fekete 19 col átmérőjű Pretoria könnyűfém keréktárcsákkal vonzza az elismerő pillantásokat. A megnövelt teljesítményhez a Volkswagen nagyméretű, 17 hüvelykes fékeket (perforált féktárcsák, GTE kék színre fényezett féknyergek), sportfutóművet és nyomtávszélesítést is nyújt. A gépkocsi hátsó részén találkozhatunk a Golf GTI kipufogóival és diffúzorával valamint a mesés Golf GTI Clubsport tetőspoiler megoldásával, amelyek mind kiemelik a GTE Performance változatát a kínálatból. A belső térben olyan részletek teszik speciálissá ezt a nagyteljesítményű tanulmányt, mint az exkluzív bőr sportülések vagy az alcantara borítású multifunkciós kormánykerék kékszínű 12 órás jelöléssel.

Hozzászólások lezárva.